تاریخ انتشار: 26 مرداد 1403 |
زمان مطالعه: 18 دقیقه

اگر کاربر سیستم عامل مک هستید، حتما متوجه شده‌اید تعداد بازی‌ هایی که به صورت بومی روی این سیستم عامل اجرا می‌شوند خیلی کمتر از سیستم عامل‌های دیگر است. البته برای نصب و اجرای بازی‌ های مطرح و محبوب روز همیشه می‌توانید از اپ‌های رابط بهره ببرید که گاهی با مشکلات و نقص‌هایی همراه می‌شود. اگر می‌خواهید با بهترین بازی های مک آشنا شوید که به بهترین شکل روی مک بوک یا آی مک شما اجرا شوند، در این مطلب از پلا زادیجیتال با ما همراه باشید. برای خرید مک بوک به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

معرفی بازی‌ های سازگار با اپل

در سال‌های گذشته تعداد بازی‌ های محبوب و پرطرفدار اپل به نسبت گذشته کمتر شده است. این مشکل به‌خصوص بعد از عرضه نسخه کاتالینا (Catalina) در سال ۲۰۱۹ و ناسازگار شدن بازی‌های ۳۲ بیتی روی سیستم عامل مک برجسته شد. بعد از ارائه سیستم عامل مک نسخه کاتالینا، توسعه‌دهندگان بازی‌ های اپل دو راه پیش روی خود داشتند. راه اول توسعه بازی‌های جدید یا بازسازی نسخه‌های قبلی مطابق با معماری ۶۴ بیتی بود و راه دوم هم کنار گذاشتن توسعه بازی برای اپل برای همیشه بود. متاسفانه بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی اپل راه دوم را انتخاب کردند و همین موضوع هم باعث شد بازی‌ های جذابی مثل پورتال (Portal)، ایندیانا جونز و فیت آف آتلانتیس (Fate of Atlantis) از رده خارج شوند. به هر ترتیب اپل با عرضه مک‌او‌اس سونوما (MacOS Sonoma) و ایجاد تولکیت پورتینگ بازی و حالت بازی تا حدی این مشکل را برطرف کرده است. در حال حاضر بسیاری از بازی‌ های پرطرفدار و مطرح روز در سیستم عامل مک اجرا می‌شوند که در ادامه این مقاله از پلازادیجیتال با بعضی از آنها آشنا می‌شوید.

بازی بالدرز گیت ۳

بازی بالدرز گیت ۳ (Baldur’s Gate 3) در سال ۲۰۲۳ بعد از هفت سال توسعه بالاخره وارد بازار شد. این بازی نقش‌آفرینی که بر اساس قواعد نسخه پنج بازی رومیزی دانجنز اند دراگونز یا D&D طراحی شده است، به باور بسیاری از کاربران بهترین بازی تاریخ مک محسوب می‌شود. کاربران انعطاف عمل بسیار بالایی در طراحی شخصیت یا شخصیت‌های خود در این بازی دارند. شخصیت‌های این بازی به ۱۲ کلاس تقسیم می‌شوند که هر کدام چندین زیرمجموعه دارند و مجموع کل شخصیت‌ها به ۴۶ می‌رسد. هر کلاس روی نوع خاصی از مبارزه متمرکز است. برای مثال کلاس جادوگر روی انواع متفاوت طلسم تمرکز دارد در حالی که کلاس بربر (Barbarian) با روش‌های نبرد بدون زره درگیر است. روایت بازی بالدرز گیت ۳ به سه پرده تقسیم شده است که هر کدام از آنها در یک نقطه از جهان اتفاق می‌افتند. این رویکرد باعث شده این بازی فرمت غیرخطی داشته باشد و به بازیکنان امکان حل کردن چالش‌ها در هر محیطی را می‌دهد. نسخه اولیه این بازی که فقط حاوی پرده اول آن و حدود ۲۵ ساعت از محتوای بازی بود در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. در سال ۲۰۲۳ نسخه کامل بازی بالدرز گیت ۳ برای پلتفرم‌های مک، ویندوز و پلی‌استیشن ۵ ارائه شد. مدتی بعد هم نسخه سازگار این بازی با ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس روانه بازار شد.

بازی استاردو ولی

Stardew Valley یک بازی شبیه‌سازی کشاورزی و زندگی است که توسط Eric Barone توسعه یافته و بر روی سیستم عامل مک نیز در دسترس است. در این بازی، بازیکنان در نقش شخصیتی قرار می‌گیرند که مزرعه‌ای کوچک را از پدربزرگ خود به ارث برده و به دهکده‌ای آرام به نام Pelican Town نقل مکان می‌کند. هدف اصلی بازی، بازسازی مزرعه، کاشت و برداشت محصولات، پرورش حیوانات، و تعامل با اهالی دهکده است.
Stardew Valley به دلیل گرافیک پیکسلی زیبا و گیم‌پلی آرامش‌بخش خود، مورد تحسین قرار گرفته است. بازی به خوبی بر روی سیستم‌های مک اجرا می‌شود و به سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیاز ندارد، بنابراین حتی کاربران مک‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند از آن لذت ببرند.
یکی از ویژگی‌های جذاب Stardew Valley، آزادی عمل بازیکن در مدیریت زمان و انتخاب فعالیت‌هاست. بازیکنان می‌توانند به کاوش در معادن، ماهیگیری، جمع‌آوری منابع، و حتی ساختن روابط اجتماعی با اهالی دهکده بپردازند.
این بازی علاوه بر حالت تک‌نفره، دارای حالت چندنفره نیز است که به بازیکنان اجازه می‌دهد با دوستان خود همکاری کنند و مزرعه‌ای مشترک را مدیریت کنند. Stardew Valley یک تجربه‌ی منحصر به‌فرد و لذت‌بخش برای کاربران مک است که ساعت‌ها سرگرمی فراهم می‌کند.

بازی دیسکو الیسیوم

بازی دیسکو الیسیوم در نگاه اول ممکن است تصور کنید بازی دیسکو الیسیوم (Disco Elysium) یکی دیگر از بازی‌ های ایفای نقش کلاسیک با صحنه‌های تاثیرگذار نبرد و درگیری است. اما در واقع این بازی یکی از اصیل‌ترین بازی‌ های کارآگاهی است که تاکنون ارائه شده و مبارزه جزو عناصر اصلی آن به شمار نمی‌رود. بازی دیسکو الیسیوم ساختار نسبتا پیچیده‌ای دارد که بازیکنان با بازی‌ کردن آن به درجاتی از خودآگاهی می‌رسند. قهرمان این بازی چهار قابلیت اولیه یعنی هوش (intellect)، روان (Psyche)، فیزیک بدنی (physique) و تحرک (Motorics) دارد. هر یک از این قابلیت‌ها شش مهارت ثانویه دارند که باعث می‌شود در مجموع ۲۴ مهارت در پیشروی بازی نقش داشته باشند. در این بازی همچنین یک سیستم ثانویه به نام «کابینت اندیشه» (Thought Cabinet) عرضه شده است. قهرمان بازی موقع مکالمه با شخصیت‌های دیگر می‌تواند حرف آنها را درونی کرده و به کابینت اندیشه منتقل کند. بازیکنان در جریان بازی دیسکو الیسیوم چالش‌ها را با تمرکز و دقت روی دیالوگ‌های شخصیت‌ها بررسی و رفع می‌کنند. این بازی که در سال ۲۰۱۹ برای ویندوز و مک عرضه شده، در سال ۲۰۲۰ جایزه بهترین بازی سال را دریافت کرده و یکی از بازی‌ های مورد ستایش منتقدان و گیمرهایی است که به بازی‌ های کارآگاهی علاقه دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی (Role-playing Games) 

بازی هادس

هادس (Hades) یک بازی نقش‌آفرینی با روایتی اسطوره‌ای است. بازیکنان در این بازی در نقش زاگرئوس (Zagreus) قرار می‌گیرند که پسر هادس، خدای زیر زمین یونانی محسوب می‌شود. چالش اصلی زاگرئوس خروج از سرزمین زیرین و رسیدن به خدایان کوه المپ است. اما پدرش هادس با این موضوع مخالف است و موجودات اساطیری و قهرمانان اسطوره‌ای را برای جلوگیری از این اتفاق اجیر می‌کند. از شخصیت‌های اسطوره‌ای که در این بازی نقش دارند علاوه بر زاگرئوس و هادس می‌توان به نوکس، تاناتوس، سیزیف، کرون، آشیل، خائوس، مگایرا، آلکتو، هیدرا استخوانی، تیسیفونه، تسئوس و مینوتور، سربروس، دوازده خدای المپ و پرسفونه اشاره کرد. زاگرئوس از عمارت هادس شروع می‌کند و در جریان بازی باید دخمه به دخمه در مقابل قهرمانان اسطوره‌ای و موجودات خطرناکی که پدرش اجیر کرده مبارزه کند و پیروز شود. در این مسیر بعضی از شخصیت‌ها به زاگرئوس کمک می‌کنند تا بتواند از دخمه‌ها و مراحل جهنمی عبور کند. بازی هادس به صورت کامل در سال ۲۰۲۰ برای ویندوز، مک‌او‌اس و نینتندو سوییچ عرضه شد و سال بعد نسخه سازگار با کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس گیمرها قرار گرفت.

بازی دث استرندینگ دایرکتورز کات

wp10950572 death stranding directors cut wallpapers 1 jpg یکی از بازی‌ های ایفای نقش آخرالزمانی که طرفداران پر و پا قرصی هم بین کاربران مک پیدا کرده، بازی دث استرندینگ دایرکتورز کات (Death Stranding: Director’s Cut) است. در این بازی کاربر در نقش سم بریجز (Sam Bridges) قرار می‌گیرد که باربری است که وظیفه جابجایی بارهای بشردوستانه در یک ویران‌شهر (Dystopia) را بر عهده دارد. محیط بازی شامل یک جهان باز با طراحی آخرالزمانی است که تصویر متفاوتی از طبیعت و تمدن ویران ارائه می‌دهد. بازیکنان در بازی دث استرندینگ دایرکتورز کات باید از محیط‌های خطرناکی که در تسخیر ارواح هستند سالم عبور کنند و با استفاده از سلاح‌های گوناگون بازی در مقابل دشمنان قرار بگیرند. این بازی یکی از تولیدات استودیو کوجیما پروداکنشز (Kojima Productions) محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ توسط سونی برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد. نسخه ویندوز آن در سال ۲۰۲۰ ارائه شد و نسخه مک و آی‌اواس آن همین چند ماه پیش در سال ۲۰۲۴ روانه بازار شد. طراحی بازی دث استرندینگ دایرکتورز کات به نحوی است که حفظ تعادل و جابجایی بار توسط قهرمان آن برای بازیکن با چالش‌های پیچیده‌ای همراه است. این ویژگی باعث شده بازی از جذابیت بالایی برخوردار باشد. برای مثال جابجا کردن یک بسته بزرگ از میان رودخانه و جریان آب در این بازی یک حرکت ساده نیست و برای موفقیت در آن بازیکن باید مواظب باشد که سم لیز نخورد.

بازی سید میرز سیویلیزیشن ۶

یکی از بازی‌ هایی که برای ساعت‌ها می‌تواند کاربران مک‌او‌اس را مشغول کند بازی سیویلیزیشن ۶ (Sid meier’s Civilization VI) است. نسخه اولیه این بازی در سال ۲۰۱۶ ارائه شد و در سال ۲۰۲۰ نسخه کامل آن برای سیستم عامل مک و کنسول‌های بازی روانه بازار شد. مانند نسخه‌های قبلی، در بازی سیویلیزیشن ۶ بازیکنان وظیفه دارند یک تمدن اولیه را در اختیار گرفته و در گذر از هزاره‌های داخل بازی آن را به یک قدرت جهانی تبدیل کنند. آنها باید این کار را در رقابت با کاربران دیگر و همچنین بازیکنان کامپیوتری انجام دهند. بازی سیویلیزیشن ۶ یک بازی استراتژی نوبتی است که در آن بازیکنان تلاش می‌کنند یک قبیله کوچک را از طریق چندین مرحله توسعه به حکومتی جهانی تبدیل کنند. بازیکنان برای این منظور باید به چندین شرایط پیروزی در زمینه‌های گوناگون برسند که همگی آنها مبتنی بر عناصر گیم پلی استراتژی 4x یعنی اکتشاف (eXplore)، گسترش (eXpand)، بهره‌برداری (eXploit) و انهدام (eXterminate) هستند. نسخه استاندارد بازی سیویلیزیشن ۶ شامل ۱۸ تمدن و ۱۹ لیدر، از تمدن‌های یونان باستان و آزتک‌ها (Aztecs) گرفته تا گیلگمش از سومر و پطر کبیر از روسیه و گاندی می‌شود. هر کدام از تمدن‌های این بازی یک سری ویژگی ملهم از روایات تاریخی دارند که بازیکنان با توجه به گرایش‌های خود آنها را انتخاب کرده و گسترش می‌دهند. اگر به بازی‌های استراتژی ۴ ایکس علاقه دارید و به دنبال یک بازی جذاب و به شدت اعتیادآور هستید، بازی سید میرز سیویلیزیشن ۶ را حتما باید امتحان کنید.

بازی رزیدنت ایول ۷: بایوهزرد

wp2074008 resident evil 7 biohazard wallpapers 1 jpg بازی رزیدنت ایول بایوهزرد (Resident Evil 7: Biohazard) جدیدترین نسخه سری بازی‌ های اکشن-ترسناک رزیدنت ایول است که در دسترس کاربران مک‌او‌اس قرار می‌گیرد. شخصیت اصلی این نسخه ایتن وینترز، مردی است که در جستجوی همسر خود که سه سال پیش به شکل مرموزی ناپدید شده، به آدرسی می‌رود که به نظر می‌رسد همسرش برای او ایمیل کرده باشد. ایتن برخلاف اکثر قهرمان‌های رزیدنت اویل یک غیرنظامی است که از مهارت نبرد و درگیری بالایی برخوردار نیست. این ویژگی در کنار طراحی فضای مخوف و اضطراب‌آور باعث شده جنبه ترسناک بازی رزیدنت ایول ۷ بر جنبه اکشن آن غلبه داشته باشد. یکی از جذابیت‌های قابل توجه بازی رزیدنت ایول بایوهزرد نوارهای ویدئویی است که ایتن در بعضی از مراحل و محیط‌های بازی پیدا می‌کند. طراحی این قسمت‌ها با الهام از فیلم‌های ترسناک فاند فوتیج (Found-Footage) صورت گرفته که در سال‌های اخیر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. با اینکه نسخه اصلی بازی رزیدنت ایول ۷ برای پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۷ عرضه شده و از سال ۲۰۲۱ روی اکثر پلتفرم‌ها قابل اجرا بوده، در سال ۲۰۲۴ نسخه مک‌او‌اس آن با پشتیبانی بومی عرضه شده است و یکی از عناوین داغ برای کاربران مک‌او‌اس محسوب می‌شود.

لایز آو پی

یکی از بازی‌ های سبک سولزلایک (Soulslike) که طرفداران پر و پا قرصی هم پیدا کرده بازی لایز آو پی (Lies Of P) است که در دسترس کاربران مک‌اواس هم قرار دارد. این بازی که بدون تردید یکی از بهترین بازی‌ های مک محسوب می‌شود، یک اقتباس خلاقانه از رمان پینوکیو است که از نقطه نگاه سوم شخص در سبک ایفای نقش اکشن عرضه شده است. بازیکنان در این بازی در نقش پی قرار می‌گیرند و در شروع بازی یکی از سه سبک مبارزه را انتخاب می‌کنند. این انتخاب ویژگی‌های قهرمان و سلاح‌های اولیه او را تعیین می‌کند. طراحی صحنه‌های مبارزه و سلاح‌های بازی لایز آو پی یکی از خلاقانه‌ترین جنبه‌های آن را تشکیل می‌دهد که نظر اکثر گیمرهای علاقمند به سبک سولزلایک را جلب کرده است. سلاح‌های این بازی از یک تیغه و یک دسته تشکیل می‌شوند که بازیکنان می‌توانند آنها را دستکاری کرده و ارتقا بخشند و به سلاح‌های منحصر به فرد تبدیل کنند. یکی از نکات جالب دیگر این بازی امکان طفره رفتن از مبارزه با استفاده از حمله‌های بلاک و پاری (Parry) است. پاری یک آسیب جزئی به دشمن زده و سلاح آنها را ضعیف می‌کند اما بلاک‌ کردن باعث کاهش سلامتی پی می‌شود که البته در صورت موفقیت به سرعت جبران می‌شود. اگر به بازی‌ های ایفای نقش اکشن علاقه دارید و به‌خصوص از بازی کردن صحنه‌های مبارزه لذت می‌برید، به هیچ وجه نباید بازی لایز آو پی را از دست بدهید.

بازی الدرز اسکرولز آنلاین

wp14195632 the elder scrolls 4k wallpapers 1 jpg با اینکه همین اواخر جشن ده سالگی بازی الدرز اسکرولز آنلاین (Elders Scrolls Onilne) برگزار شد و یک دهه از عرضه آن می‌گذرد، هنوز هم یکی از معدود بازی‌های سبک MMO در دسترس کاربران مک‌او‌اس محسوب می‌شود. این بازی از جهات گوناگون شباهت زیادی به بازی ورلد آف وارکرفت (World of Warcraft) دارد، اما برخلاف آن بازیکنان به پرداخت حق عضویت ماهانه احتیاجی ندارند. از نظر طراحی گرافیکی، بازی ESO تفاوت‌های ملموسی با ورلد آف وارکرفت دارد که البته هر کدام طرفدارانی دارند. بازی الدرز اسکرولز آنلاین طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده که با هر نسخه آپدیت جدیدی که عرضه می‌شود دوباره سراغ این بازی می‌روند. بازی در قاره خیالی تمریل (Tamriel) اتفاق می‌افتد و شخصیت‌های رایج سبک بازی های‌فانتزی از جمله نژاد‌های گوناگون انسانی، الف (Elf) و حیوانی در آن با یکدیگر رقابت دارند. بازیکنان در شروع بازی شخصیت قهرمان خود را از بین هفت کلاس انتخاب می‌کنند که هر کدام روش‌های حمله، طلسم‌ها و روش‌های دفاعی خاص خود را دارند. اگر به بازی‌ هایی علاقه دارید که پر از رمز و راز و ماجراهای جادویی و فانتزی پیچیده باشد، می‌توانید به میلیون‌ها بازیکن الدرز اسکرولز آنلاین بپیوندید که بدون شک یکی از بهترین بازی‌ های مک به شمار می‌رود.

بازی استلاریس

عنوان Stellaris یک بازی استراتژی علمی-تخیلی است که توسط استودیو Paradox Interactive توسعه یافته و بر روی سیستم عامل مک نیز قابل اجراست. این بازی شما را در نقش رهبر یک امپراتوری فضایی قرار می‌دهد که باید با کاوش در کهکشان، ایجاد مستعمرات، برقراری روابط دیپلماتیک، و مدیریت منابع، امپراتوری خود را گسترش دهید.
Stellaris با گرافیک زیبا و گیم‌پلی عمیق خود، تجربه‌ای منحصر به‌فرد از ترکیب استراتژی و مدیریت را ارائه می‌دهد. این بازی به دلیل استفاده از موتور بازی‌سازی Clausewitz، بر روی سیستم‌های مک به خوبی اجرا می‌شود، اگرچه داشتن یک مک با سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند برای تجربه‌ی بهتر بازی توصیه می‌شود.
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی Stellaris، گیم‌پلی پویا و جهان‌های به شدت متغیر آن است که باعث می‌شود هر بار بازی کردن تجربه‌ای جدید و متفاوت باشد. کاربران مک می‌توانند از محتوای اضافی و به‌روزرسانی‌های منظم این بازی بهره‌مند شوند که شامل بسته‌های الحاقی و بهبودهای متعدد است.
با وجود اینکه Stellaris یک بازی پیچیده است، رابط کاربری کارآمد و آموزش‌های جامع آن باعث شده تا حتی بازیکنان تازه‌وارد نیز بتوانند به راحتی بازی را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند. این بازی برای علاقه‌مندان به استراتژی و کاوش در فضا، یک انتخاب عالی بر روی سیستم عامل مک محسوب می‌شود.

بازی استری (Stray)

بازی “Stray” یک بازی ماجراجویی منحصر به فرد است که توسط استودیوی BlueTwelve ساخته شده و توسط Annapurna Interactive منتشر شده است. این بازی شما را در نقش یک گربه ولگرد در شهری آینده‌نگر قرار می‌دهد که پر از ربات‌ها و اسرار ناشناخته است. شما در این بازی باید در دنیایی سایبرپانک، که ترکیبی از زیبایی و ویرانی است، به ماجراجویی بپردازید، معماهای مختلف را حل کنید و با ساکنان رباتیک این دنیا تعامل داشته باشید. “Stray” به دلیل گرافیک چشمگیر، داستان عمیق و تجربه‌های احساسی که به بازیکنان ارائه می‌دهد، مورد تحسین قرار گرفته است. علاوه بر این، گیم‌پلی آن که بر مبنای جست‌وجو و کشف محیط و انجام فعالیت‌های مختلف گربه‌ای مانند پریدن و خراشیدن سطوح است، آن را از سایر بازی‌ ها متمایز می‌کند. این بازی برای مک نیز در دسترس است و توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. بازیکنان مک می‌توانند از تجربه‌ای روان و بی‌نقص در این بازی لذت ببرند و در دنیای مرموز و زیبا‌ی “Stray” غوطه‌ور شوند. بازی “Stray” به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های مستقل سال ۲۰۲۲ شناخته شده و تجربه‌ای منحصر به فرد و به‌یادماندنی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

بازی سیمس 4

بازی “The Sims 4” یک بازی شبیه‌ساز زندگی محبوب است که برای سیستم‌عامل macOS نیز در دسترس است. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های مختلفی ایجاد کرده و آن‌ها را کنترل کنید، خانه‌های مورد علاقه‌تان را بسازید و زندگی روزمره‌ی آن‌ها را شبیه‌سازی کنید. از زمان عرضه‌ی این بازی در مک در سال ۲۰۱۵، نسخه مک به خوبی بهینه‌سازی شده است تا بر روی مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل و Apple Silicon به‌خوبی اجرا شود. بازیکنان مک می‌توانند این بازی را از طریق پلتفرم‌هایی مثل Origin یا برنامه‌ی EA دانلود کنند و به آسانی به‌روزرسانی‌ها و محتوای اضافی را دریافت کنند. این بازی به طور کلی بر روی مک‌های مدرن به خوبی اجرا می‌شود، اما برای تجربه‌ی بهتر و استفاده از بسته‌های توسعه‌دهنده‌ی پیچیده‌تر، توصیه می‌شود سیستمی با قدرت پردازشی بالا و RAM مناسب داشته باشید. بازی “The Sims 4” یک تجربه‌ی غنی و سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان به بازی‌ های شبیه‌ساز است، جایی که بازیکنان می‌توانند خانه‌های دلخواه خود را طراحی کنند، شغل‌های مختلفی را دنبال کنند و مراحل مختلف زندگی شخصیت‌های خود را تجربه کنند. این بازی همچنین جامعه‌ی فعالی از مد سازان دارد که به عمق و جذابیت بازی می‌افزایند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی هایی که از روی فیلم ساخته شده‌اند

بازی اساسینز کرید میراژ

wp11468141 assassins creed mirage 2023 wallpapers 1 jpg بازی Assassin’s Creed Mirage یکی از جدیدترین نسخه‌های سری محبوب Assassin’s Creed است که توسط شرکت Ubisoft ساخته و منتشر شده است. این بازی، یک بازگشت به ریشه‌های سری محسوب می‌شود و تمرکز بیشتری بر روی مخفی‌کاری و ماجراجویی در محیط‌های تاریخی دارد. Assassin’s Creed Mirage در شهر بغداد و در دوران طلایی اسلام، یعنی قرن نهم میلادی جریان دارد. بازیکنان در این بازی نقش یک قاتل حرفه‌ای به نام باسم را بر عهده دارند که در پی جستجوی حقیقت و مبارزه با بی‌عدالتی است. بازی شامل محیط‌های تاریخی و جزئیات فراوانی است که برای علاقمندان به تاریخ و فرهنگ اسلامی، جذابیت خاصی دارد. این نسخه از بازی برای سیستم‌عامل مک نیز عرضه شده و با استفاده از فناوری Rosetta 2 امکان اجرای نرم و روان بازی را فراهم کرده است. تجربه Assassin’s Creed Mirage بر روی مک به سخت‌افزار مناسب و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری وابسته است، اما می‌تواند تجربه‌ای عمیق و غنی را برای بازیکنان فراهم کند. با توجه به گرافیک زیبا و داستان قوی، این بازی انتخابی عالی برای علاقمندان به ماجراجویی و تاریخ روی سیستم‌عامل مک محسوب می‌شود.

فاینال فانتزی 14

عنوان Final Fantasy XIV یکی از محبوب‌ترین بازی‌های MMORPG (بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره) است که توسط Square Enix توسعه یافته و برای سیستم عامل‌های مختلف از جمله مک عرضه شده است. این بازی در دنیای گسترده‌ای به نام Eorzea اتفاق می‌افتد و بازیکنان می‌توانند شخصیت‌های خود را ایجاد کرده و در ماجراجویی‌های متنوعی شرکت کنند.
نسخه مک Final Fantasy XIV به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های متفاوت، ممکن است نیاز به تنظیمات خاصی برای اجرا داشته باشد. با این حال، نسخه‌های به‌روزرسانی شده این بازی عملکرد بهتری را بر روی سیستم‌های مک ارائه می‌دهند. کاربران مک باید مطمئن شوند که سیستم عاملشان به‌روز است و از سخت‌افزار کافی برای اجرای بازی برخوردارند.
این بازی به دلیل داستان‌های عمیق، گیم‌پلی چندنفره، و گرافیک زیبا، توجه بسیاری از بازیکنان مک را به خود جلب کرده است. با وجود اینکه ممکن است برخی محدودیت‌ها در مقایسه با نسخه‌های ویندوز وجود داشته باشد، تجربه Final Fantasy XIV بر روی مک همچنان لذت‌بخش و جذاب است. در نهایت، پشتیبانی مداوم از سوی توسعه‌دهندگان باعث شده تا بازی به مرور زمان بهبود یابد و کاربران مک نیز از تجربه‌ای عالی برخوردار شوند.

جمع‌بندی

در این مقاله از پلازا دیجیتال بعضی از بهترین بازی های مک را مرور و بررسی کردید. هر سال تعداد قابل توجهی بازی در سبک‌های گوناگون عرضه می‌شود که نسخه سازگار با مک آنها یا دیرتر ارائه می‌شود یا هیچ وقت به بازار نمی‌آید. بازی‌ هایی که در این مقاله با آنها آشنا شدید اما روی سیستم عامل مک به صورت بومی اجرا می‌شوند و در فروشگاه اپ استور و همچنین پلتفرم استیم (Steam) در دسترس علاقمندان قرار دارند. اگر قصد خرید لپ تاپ یا کامپیوتر همه کاره اپل دارید، برای خریدی مطمئن و آسان به فروشگاه پلازا دیجیتال مراجعه کنید. انواع لپ تاپ‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر با پردازنده‌های پیشرفته و ترکیب قطعات مختلف در این سایت فهرست شده که با توجه به بودجه و البته نیازهای خود می‌توانید بهترین گزینه را از میان آنها انتخاب کنید.

سوالات پرتکرار در ارتباط با بهترین بازی مک

آیا می‌توان بازی‌ های ویدیویی بزرگ مانند The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 را بر روی مک اجرا کرد؟

بله، بسیاری از بازی‌ های بزرگ مانند The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 بر روی مک اجرا می‌شوند، اما ممکن است نیاز به استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Boot Camp برای نصب ویندوز بر روی مک یا استفاده از سرویس‌های استریمینگ بازی مانند NVIDIA GeForce NOW باشد.

آیا همه بازی‌های مک به راحتی با سیستم‌های قدیمی‌تر سازگارند؟

نه، بسیاری از بازی‌های جدید به سخت‌افزارهای قدرتمند و سیستم‌عامل‌های جدیدتر نیاز دارند. برای اجرای بازی‌های جدید بر روی سیستم‌های قدیمی‌تر، ممکن است به ارتقاء سخت‌افزار یا استفاده از تنظیمات گرافیکی پایین‌تر نیاز باشد.

بهترین بازی‌ های رایگان برای مک کدامند؟

بازی‌ های رایگان محبوب برای مک شامل Fortnite، Warframe، و Team Fortress 2 هستند. این بازی‌ها به خاطر گیم‌پلی سرگرم‌کننده و امکانات آنلاین خود شناخته شده‌اند.

آیا می‌توان بازی‌ های مک را با کنترلرهای خارجی بازی کرد؟

بله، بسیاری از بازی‌ های مک از کنترلرهای خارجی پشتیبانی می‌کنند. کنترلرهای Xbox و PlayStation معمولاً به راحتی با سیستم مک متصل می‌شوند.

آیا می‌توان بازی‌ های ویندوزی را بر روی مک اجرا کرد؟

بله، با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Parallels Desktop، Boot Camp، یا Wine می‌توانید بازی‌ های ویندوزی را بر روی مک اجرا کنید، اگرچه ممکن است برخی از بازی‌ها بهینه‌سازی نشده باشند و نیاز به تنظیمات اضافی داشته باشند.

چه نرم‌افزارهایی برای بهینه‌سازی تجربه بازی بر روی مک پیشنهاد می‌شود؟

نرم‌افزارهایی مانند Game Booster، CleanMyMac برای بهینه‌سازی سیستم و پاک‌سازی فایل‌های اضافی، و NVIDIA GeForce Experience (برای کارت‌های گرافیک NVIDIA) می‌توانند به بهبود تجربه بازی کمک کنند.

آیا مک‌ها برای بازی مناسب هستند؟

مک‌ها به طور کلی برای بازی‌ های سنگین طراحی نشده‌اند و بیشتر برای کارهای خلاقانه و تولید محتوا مناسب هستند. با این حال، مدل‌های جدید مک با پردازنده‌های قدرتمند و کارت‌های گرافیک پیشرفته‌تر ممکن است برای برخی از بازی‌ها مناسب باشند، اما برای تجربه بهتر بازی‌ های جدید، ممکن است استفاده از سیستم‌های ویندوزی بهتر باشد.

مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی

نه برای برد، نه برای باخت؛ بازی برای بازی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *