تاریخ انتشار: 24 مرداد 1403 |
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوشی پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال جزو جدیدترین گوشی موبایل گوگل به شمار می‌روند که احتمالا در فصل پاییز راهی بازار می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با این گوشی‌ها بیشتر آشنا کنیم.

پیکسل ۹ پرو پیکسل ۹ پرو ایکس ال معرفی شدند

گوگل بالاخره از گوشی های پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال رونمایی کرد. گوشی پیکسل ۹ از صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی استفاده می‌کند.

صفحه نمایش این دو گوشی تا ۳۰۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. از صفحه نمایش Super LTPO برای این گوشی‌ها استفاده شده که نرخ نوسازی آن بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است. صفحه نمایش این دو گوشی کاملا مسطح است و با یک لایه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. صفحه نمایش ۶.۳ اینچی پیکسل ۹ پرو وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۲۸۵۶ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد و صفحه نمایش ۶.۸ اینچی پیکسل ۹ پرو ایکس ال هم وضوح تصویر ۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

Pixel 9 Pixel 9 pro jpg

حسکر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته که به گفته گوگل ۵۰ درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی است. از طراحی کاملا مسطح برای این گوشی ها استفاده شده است. این دو گوشی از نظر ظاهری کاملا شبیه هم هستند و فقط از نظر اندازه فرق دارند.

هر دو گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می کنند. یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین تله‌فوتو با زوم ۵ برابر برای این گوشی ها در نظر گرفته شده است. تمام دوربین‌ها از فوکوس LDAF یا Laser Assisted Focus استفاده می‌کنند.

Pixel 9 Pixel 9 pro camera jpg

گوشی های پیکسل ۹ به تراشه Tensor G4 مجهز شده‌اند. تراشه ای که از پردازنده ای با یک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A520 با ۱.۹ گیگاهرتز استفاده می‌کند. از پردازنده Titan M2 برای امنیت بیشتر بهره می‌برد. هر دو گوشی ۱۶ گیگابایت رم دارند و با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تا ۱ ترابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شوند.

گوشی پیکسل ۹ پرو از باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال با باتری ۵۰۶۰ میلی‌امپر ساعتی برخوردار است. هر دو گوشی از شارژ سریع ۴۵ وات استفاده می‌کنند که ۷۰ درصد ظرفیت باتری مدر مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود.

Pixel 9 Pixel 9 pro colors jpg

هوش مصنوعی گوگل Gemini هم روی این گوشی‌ها قرار گرفته است. هوش مصنوعی می‌تواند با عکسی که به آن می‌دهید به شما پیشنهاد درست کردن غذا بدهد. همچنین با ویژگی Magic Editor هم می‌توانید ایتم‌های مختلف را از داخل عکس‌ها حذف کنید.

ویژگی Circle to Search هم روی گوشی پیکسل ۹ پرو دیده می‌شود که می‌توانید با کشیدن دایره دور هر چیزی درباره آن اطلاعات مختلف کسب کنید.

گوگل در ادامه اعلام کرد که این گوشی ها تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کنند.

قیمت پیکسل ۹ پرو:

  • قیمت پیکسل ۹ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. مدلی که ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.
  • قیمت پیکسل ۹ پرو با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۰۹۹ دلار خواهد بود.
  • قیمت پیکسل ۹ پرو با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۲۱۹ دلار اعلام شده است.

قیمت پیکسل ۹ پرو ایکس ال

  • قیمت پیکسل ۹ پرو ایکس ال با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.
  • قیمت پیکسل ۹ پرو ایکس ال با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم ۱۱۹۹ دلار خواهد بود.
  • قیمت پیکسل ۹ پرو ایکس ال با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی ۱۳۱۹ دلار خواهد بود.
  • قیمت مدل ۱ ترابایتی پیکسل ۹ پرو ایکس ال هم ۱۴۲۹ دلار است.

پیکسل ۹ معرفی شد

در کنار معرفی گوشی های بالا، گوشی پیکسل ۹ هم معرفی شد. این گوشی صفحه نمایش ۶.۳ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح تصویر Full HD دارد. حسگر تشخیص اثر انگشت هم زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. صفحه نمایش این گوشی تا ۲۷۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند.

Pixel 9 Colors jpg

برای گوشی پیکسل ۹ تنها از دو دوربین پشت استفاده شده و خبری از دوربین پریسکوپ نیست. این گوشی تنها دوربین واید و دوربین اولتراواید دارد. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که OIS دارد. دوربین سلفی هم از حسگر ۱۰.۵ مگاپیکسلی برخوردار است. دوربین اولتراواید این گوشی هم از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

این گوشی از تراشه Tensor G4 استفاده می‌کند. تراشه‌ای که از پردازنده‌ای با یک هسته Cortex-X4 و سه هسته Cortex-A720 و چهار هسته Cortex-A520 استفاده می‌کند.  پردازنده گرافیکی Mali-G715 هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

Pixel 9 jpg

گوشی پیکسل 9 از ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند و هوش مصنوعی هم  دارد. این گوشی تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری دریافت خواهد کرد. باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۴۵ وات هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

Pixel 9 AI jpg

قیمت پیکسل ۹

  • قیمت پیکسل ۹ با ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۸۰۰ دلار خواهد بود.
  • قیمت پیکسل ۹ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۹۰۰ دلار خواهد بود.

آپدیت ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳

می‌توانید مراسم معرفی گوشی های پیکسل ۹ را به صورت زنده در پلازا دیجیتال مشاهده کنید.

مشخصات گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال

آپدیت ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳

امروز مشخصات گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال منتشر شد. این گوشی به تراشه Tensor G4 مجهز شده و یک چیت امنیتی M2 هم دارد. مدل پایه گوشی پیکسل 9 پرو ایکس ال ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی یک مدل یا ۱ ترابایت حافظه داخلی هم خواهد داشت. گفته شده این گوشی با قیمت ۱۱۰۰ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی و با قیمت ۱۲۰۰ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایت راهی بازار می‌شود.

آپدیت ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳

براساس اطلاعات منتشر شده گوشی های پیکسل ۹ که شامل Pixel 9 ،‌ Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL در تاریخ ۲۲ آگوست یا ۱ شهریور و گوشی پیکسل ۹ پرو  فولد در تاریخ ۲۶ سپتامبر یا ۵ مهر ماه راهی بازار می‌شوند.

pixel 9 Date jpg

آپدیت ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳

تصاویر جدیدتر از پیکسل ۹ این گوشی را در رنگ‌های صورتی و سفید و سبز و مشکی نشان می‌دهد.

آپدیت ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳

تصاویری از پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو ایکس ال منتشر شده که نشان می‌دهند این دو گوشی در رنگ‌های صورتی و سفید راهی بازار می‌شود.

آپدیت ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳

امروز تیزر رسمی از گوشی پسکل ۹ پرو منتشر شد که می توانید آن را مشاهده کنید.

آپدیت ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۳

امروز ویدیویی هایی منتشر شده که مدل های نهایی پیکسل ۹ پرو ایکس ال را در کنار پیکسل ۹ و گلکسی S24 اولترا نشان می‌دهند. ویدیو هایی که این گوشی ها را با هم مقایسه می‌کنند.

مقایسه پیکسل ۹ پرو ایکس ال با پیکسل ۹

مقایسه پیکسل ۹ پرو ایکس ال با گلکسی S24 اولترا

آپدیت ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۳

گزارش‌های جدید می‌گویند که گوشی های پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال از حسگر تشخیص اثر انگشت Ultrasonic استفاده می‌کنند. حسگر تشخیص اثر انگشتی که زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد.

پیکسل ۹ پرو XL در گیکبنچ دیده شد

آپدیت ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳

امروز برای اولین بار گوشی پیکسل ۹ پرو ایکس ال در گیکبنچ دیده شد. این گوشی با اندروید ۱۴ دیده شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده پیکسل ۹ پرو ایکس ال به تراشه Tensor G4 مجهز شده که یک هسته ۳٫۱۰ گیگاهرتزی و ۳ هسته ۲٫۶ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱٫۹۵ گیگاهرتزی دارد و با ۱۶ گیگابایت رم راهی بازار می‌شود.

گوشی پیکسل ۹ پرو XL به تراشه Mali G715 مشخص شده است.

پیکسل ۹ پرو XL در گیکبنچ دیده شد
آپدیت ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳

امروز اطلاعات گوشی پیکسل ۹ با تراشه تنسور G4 با ترکیب هسته‌های ۱ + ۳+ ۴ منتشر شد. این تراشه به یک هسته Cortex-X4 و سه هسته Cortex-A720 و چهار هسته Cortex-A520 مجهز شده است.
گوشی پیکسل ۹ با تراشه Tensor G4 در بنچمارک Antutu امتیاز ۱ میلیون را کسب کرده است. در واقع پیکسل ۹ امتیاز ۱٫۰۱۶٫۱۶۷ را کسب کرده است. گوشی پیکسل ۹ پرو هم امتیاز ۱٫۱۴۸٫۴۵۲ را کسب کرده است. گوشی پیکسل XL هم امتیاز ۱٫۱۷۶٫۴۱۰ را به دست آورد.

امتیاز گوشی پیکسل ۹

تصاویر پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال

امروز تصاویری جدید از این گوشی ها منتشر شده که ظاهر آن‌ها را به خوبی نشان می‌دهند.  این تصاویر نشان می‌دهند که گوشی های  Pixel 9 Pro و Pixel 9 Pro XL از فریم کاملا مسطح استفاده می‌کنند.  همچنین مشخص شده که ماژول دوربین این گوشی‌ها هم ظاهری جدید پیدا کرده و متفاوت‌تر از نسل های قبلی گوشی‌های پیکسل است.

پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال

مشخصات پیکسل 9

منابع مختلف به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی پیکسل ۹ از صفحه نمایش ۶٫.۰۳ استفاده می‌کند. صفحه نمایشی از نوع OLED که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. گوشی پیکسل 9 پرو از صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی بهره می‌برد و گوشی پیکسل 9 پرو ایکس ال هم صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی خواهد داشت.

پیکسل ۹ پرو و پیکسل ۹ پرو ایکس ال با فریم مسطح

گوشی پیکسل 9 در ابعاد ۱۵۲٫۸ در ۷۱٫۹ در ۸٫۵ میلی‌متر ساخته می‌شود. همچنین مشخص شده که گوشی پیکسل 9 دو دوربین پشت دارد و گوشی‌های پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو ایکس ال از سه دوربین پشت برخوردارند.

 

به نظر می‌رسد که گوگل امسال سه مدل گوشی پیکسل 9 راهی بازار می‌کند.  گوشی هایی که در فصل پاییز راهی بازار می‌شوند. گوشی های پیکسل 9 با اندروید ۱۵ راهی بازار می‌شوند و خیلی از گوشی‌های دیگر هم به اندروید ۱۵ آپدیت می‌شوند. می‌توانید لیست گوشی های سامسونگ که اندروید ۱۵ دریافت می‌کنند را هم مشاهده کنید.

مجید نوردوست

فکر کنم نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است». اتفاقی که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *